۱۳۸۹ فروردین ۲۵, چهارشنبه

تبریک


نمی‌دونم چرا، اما همیشه واسه‌ی تبریک گفتن، دوست دارم از افعال معکوس استفاده کنم. حجت هم از این قضیه مستثنی نیست. گرچه در اطلاعیه‌های مختلف این خبر تأسف‌بار به اطلاع عموم رسیده اما من هم می‌گم که:
حجت جان تولدت مبارک
برای دوستانی غیر از اراذل و اوباش مستقر در شعاع آشنایی با حضرت مستطاب، جناب حجت می‌گم، که این شخص انسانی‌ست بس شریف، با خصوصیاتی که در هیچ مَلَکی نمی‌گنجد گویی که فقط ایشان خلقت خدای عزوجل است و ما جملگی گل‌بازی جبرئیل.
در خصائص ایشان همین بس که در زمین و زمان دو کس چونان ایشان دیده‌ام، یکی مظفر نام و دیگری محسن.
البته خصائص ایشان آنچنان فراخ است(فقط خصائصشان و نه چیز دیگر) که در برخی از آنان می‌توان مشابهانی یافت لکن، در کلّهم خصائص، ایشان تنها همین دو تن را مشابه دارند، گرچه آن دو نیز، مواقعی لنگ‌های خود در جلوی ایشان(حجت) پهن نموده، کسب فیض می‌نمایند و از روی ارادت ناصیه‌ی وی را بوسه‌گاه خود قرار می‌دهند.

۶ نظر:

  1. سلام علیکم (Salamon Alaykom)
    اندر جوابیه آن شجاع صفدر صدیق و آن شیر بیشه وبلاگ، آن عاشق و صادق و پاکزاد که جهدی در علم داشت و کرامتی عجیب، آن را که عالی همت بود و قدری عظیم چنین آمده است:
    بنده حقیر سزاوار چنین تمجیدات و تعریفات حضرتعالی نبودم، چنان که در تذکره الپارامیس آمده است قصد دارم جسارت نموده و عرض کنم جنابعالی بر بالای جبل دماوند مشرف شده و به سمت پایین سرازیر شده و تدریجاً سرعت خود را افزون نمایید، من اندر کوهپایه در انتظار قدوم مبارکتان هستم، تا به محض رسیدن اقدام مقتضی را انجام داده پس از هفت رنگ شدن ما را مستفیض فرمایید.
    و اما بعد، در باب شیخان بزرگ، آن مستان شوریده دل و آن عاشقان وصال، حضرات محسن و مظفر عرض نمایم که بنده حقیر همچنان در سمت بندگی ایشان و تلمذ در مکتب پرمایه شان شرف حضور دارم. و این از کرامات حضرتعالی است که لنگ همیشه گشوده بنده در پیشگاه ایشان را از روی و کرم بی حد و حصر خود، غمض عین نموده اید. از جمله آمال این حقیر قرار گرفتن در زمره مقربان درگاه این عرفای کامل واصل و پیران روشن ضمیر می باشد.
    جهت امتناع از اطاله کلام، در حسن خطام خطابه ام به همین جمله بسنده می کنم که:
    (مرسی عزیزم دوستت دارم)

    پاسخحذف
  2. انگار اشتباهي اومدم، ميخواستم به وبلاگ صادق سر بزنم ولي فكر كنم پا برهنه پريدم تو مناظره علامگان دهر و خواجگان كلام و موجبات انقطاع را فراهم آمدم، ليك از كرده خود نادمم، اميد است اين دو بزرگوار بر كرده بنده مُهر مغفرت ضرب فرمايند.

    پاسخحذف
  3. حسن ختام نه حسن خطام!

    پاسخحذف
  4. من که از خنده روده بُر شدم :))))

    پاسخحذف
  5. به همه آقایون که تشریف آوردن و نظر گذاشتن خوش آمد می گم

    پاسخحذف

علاوه بر نوشتن نظر خود، می توانید نظرتان را بوسیله سه گزینه ی عالی، جالب و افتضاح که در انتهای متن آمده است، بیان کنید.