۱۳۸۸ اسفند ۱۹, چهارشنبه

ازدواج


تو این چند وقت، هر بار که به خونه سر زدم و توی جمع خانوادگی شروع به صحبت کردم، یه جورایی، نمی‌دونم چجوری و توسط کی، صحبت "تجرّدِ" من و "گناه تجرّد" و "تأهل خوبه" و "من می‌خوام عمو بشم" و "یا زن بگیر یا بزن کنار ما بگیرم" و "بابا تواین‌کاره نیستی" و "خبریه؟ دوستی، چیزی داری؟"و "شما هم آره آقای م.صادق"، به میون اومد.
هر دفعه به بهانه‌ای در می‌رفتم، اما این دفعه یه فرقی داشت. باز هم بحث مذکور درگرفت اما ایندفعه با حضور مادربزرگ.
صحبت‌‌های مادربزگ رو که نمی‌فهمیدم(ترکی دانشیر)، اما همه باهم صحبت می‌کردن و حرف‌های همدیگر رو تأیید می‌کردن و سرآخر می‌گفتن که ازدواج کن. تنها چیزی که من متوجه شدم، این بود که مادربزرگ، همچین اصرار خاصی هم برای ازدواج من نداره یا لااقل شروط خاصی داره. داشتن صحبت می‌کرد که بین اون‌ همه حرف مادربزرگ، شنیدم که گفت:((آلما))
با شنیدن این حرف، شانتاژ رو شروع کردم و داد و هوار راه انداختم که، "بیا ... بزرگتر که می‌گه نگیر، من رو حرفش حرف نمی‌زنم"، "احترام بزرگتر واجبه"، "بزرگتر حتماً یه چیزی می‌دونه که می‌گه".
 القصه ... به هر بدبختی که بود، از مخمصه‌ای که توش گیر کرده بودم، خلاص شدم. اما دور نیست اون روزی که صمٌ بُکم، بشینم یه گوشه‌ای و هرچی دیگرون می‌بُرن و می‌دوزن، بگم:"باشه"، "چَشم"، "هرچی ‌بزرگترا بگن"، "فرمایش شما مطاع"، "سَمعاً و طاعَتاً".

۷ نظر:

  1. بله آقای م.صادق. این شتریه که روی همه میخوابه اگه هم خودش خوابش نیاد بزرگترا براش لالایی میخونن. الان هم که وقتشه، خلاصه بگم خودتو جمع و جور کن که شرایطت برای شتره مهیاست. راستی اگه خبری بود مثل مظفر ما رو دودر نکنی ها!

    پاسخحذف
  2. بگير خوب ! يكي دو تا بد نيست ها !‌ والا

    پاسخحذف
  3. نه مثلاينكه خودت هم بدت نمياد وگرنه نمينوشتي.آخه تو مگه ش ك كرده كه ميخواي از اين ...

    پاسخحذف
  4. اولا سمعا و طاعتا مخصوص مقام عظماي ولايت رهبر معظم حضرت آقا هستش ثانيا منظور مادر بزرگت اين بود كه بيا آلما رو بگير احمق جان آلما اسم دختر كه بيشتر تركها ميزارن راستي كف دستت مگه مشكلي پيدا كرده...!!!؟

    پاسخحذف
  5. اين درد مشترك من و شماست
    و
    اين درد مشترك
    تنها
    درمان نمي شود

    پاسخحذف
  6. برو بچه، نمیخواد واسه ما فیلم بازی کنی. تو که از خداته! البت هممون همین جوریم، الکی میگیم که خونواده رو پیچوندیم و از اینجور مزه ها...
    آخرش یکی به ما نگفت این «آلما» چی هست؟ خوردنیه؟!

    پاسخحذف
  7. اولاً مملی جان، آلما در زبان ترکی یعنی «نگیر»
    دوماً همونجور که احد جان گفتن اسم دختر هم هست
    سوماًخواهشمند است از کلمات مربوط به زیر ناحیه ستون فقرات استفاده نفرمائید

    پاسخحذف

علاوه بر نوشتن نظر خود، می توانید نظرتان را بوسیله سه گزینه ی عالی، جالب و افتضاح که در انتهای متن آمده است، بیان کنید.