۱۳۸۸ اسفند ۴, سه‌شنبه

بین زمین و هوا


Up in the air. یکی از فیلم‌های تحسین شده‌ی سال 2009. با بازی George Clooney، Vera Farmiga و Anna Kendrick که هر سه تاشون نامزد دریافت جایزه‌ی اسکار سال 2010 شدن و به کارگردانی Jason Reitman که دو فیلم تحسین شده‌ی دیگه به نام Juno و  Thank You for Smokingرو هم در کارنامه‌اش داره.
فیلم در مورد مردیه که کارش اخراج کردن کارمندهای شرکت‌های دیگره. شرکت‌هایی که نمی‌تونن به کارمنداشون بگن که اخراجین. این مرد کلاً تو هواپیما زندگی می‌کنه و در سال 230 روزش رو تو هواپیماست و کارش مسافرته. در طول این سفرها و انجام کار با دو خانم آشنا میشه و ....
فیلم خیلی قشنگیه....یک فیلم در مورد زندگی .....
به نظر من هر فیلم یه سوال برای آدم مطرح می‌کنه و اصولاً وظیفه هر فیلم همینه، حالا بعضی فیلم‌ها می‌تونن به سوالی که مطرح می‌کنن جواب بدن که ما به اون‌ها می‌گیم فیلم خوب و بعضی نمی‌تونن که ما به اون‌ها می‌گیم فیلم بد....
سوال این فیلم این بود: "هدف از زندگی چیه؟"
نمی‌دونم با جواب فیلم موافقید یا نه .... ببینیدش تا بفهمید اما به نظر من .... زندگی خودش هدفه، اصلا باید پرسید:"هدف از به دنیا آمدن چیه؟".... که در جواب باید گفت: "هدف از به دنیا اومدن زندگیه"
زندگی هدفیه که ما برای رسدن به خوشی‌هاش زنده‌ایم، برای رسدن به این خوشی‌ها سختی‌هاش رو تحمل می‌کنیم و سعی می‌کنیم با رسیدن اون خوشی‌ها، سختی‌های گذشته رو فراموش کنیم.
حتماً این فیلم رو ببینید، ضرر نمی‌کنید و نکته آخر اینکه George Clooney از اون بازیگرهاییه که من نه تنها ازش بازیه بد ندیدم، بلکه ندیدم تو فیلم بدی هم بازی کنه، پس می‌تونیم حضور اون رو تو هر فیلمی به عنوان شاخصه‌ای برای خوب بودن فیلم بدونیم.